Friday, January 18, 2013

Shaklee penyumbang dana Israel???

Salam semua :-)

Isu ni seringkali kendengaran, nak2 lagi shaklee ni produk US. Kalau anda pernah jumpa la yg KENNETH ISRAEL(KI) tu, saya malas nk letak link, kang menaikkan trafic web dia :-p

Dalam web tu ada 3 logo yg menyatakan penyumbang terbesar kepada Isra-hell ni dan salah satunya adalah Shaklee. Bila org tgk je cmtu terus jump to conclusion that SHAKLEE menyumbang dana kepada Isra-hell TANPA KLIK dan BACA.

cer klik kt logo tu? dan tgk apa yg kluar? akan kluar link ni,

http://kic.myshaklee.com/us/en/shop.s.html 

link ni adalah link web peribadi 'mamat' yg menyumbang kpd KI tu, sama sekali tidak mewakili Shaklee secara keseluruhannya. ianya hanyalah sumbangan peribadi mamat tu. ayat mamat tu.

"When you go to pay for the products it will say you can join or pay as a guest. If you join you get the products at a discount. Regardless Keneseth receives a percentage based on the total sale."

jadi.. sape2 yg beli shaklee dr mamat tu je yg menyumbang sama. meh beli dr saya, confirm satu sen pn xkan tersalur pn utk isra-hell!!!!


http://www.shaklee.com ---> website Shaklee US. so jgn keliru ye..

Shaklee xde hak nk halang bagaimana distributor dia nk belanjakan duit yg dibayar. Analoginya sama la macam kita kerja dgn sebuah company, bila dapat gaji, pekerja tu g beli dadah. adakah itu salah company yg membayar gaji? mestila tak kann.. 



isu ni adalah antara isu yg mula2 sekali saya kaji sebelum buat keputusan involve secara keseluruhan bersama shaklee. saya gugel, saya baca, saya kaji, saya tnya dan alhamdulillah saya belum jumpa mana2 sumber yg menyatakan shaklee dan isra-hell saling berkait kecuali yg disebutkan di atas. Dan saya YAKIN keputusan saya tepat. in shaa Allah. moga ALlah memelihara saya dan anda semua dari perkara2 syubhah. tak sanggup saya menyembelih leher saudara seagama seaqidah dgn saya. lebih2 lagi saya tak sanggup memberikan keluarga saya makan dari hasil yang tak elok. nauzubillah..

sekian, sampai jumpa lagi




Email Yahoo : aniahmad_peace[@]yahoo.com 
Gmail : mama.amna[@]gmail.com 
Call/SMS/Whatsapp : 013-518 8860 
Terima Kaseh.. ^_^

No comments: